تجلي هويت ايراني اسلامي در نگارگري ايراني

ميراث مكتوب - هویت محوری ترین موضوع در تریبت است، به طوری که در فلسفۀ تربیت در جمهوری اسلامی از مجموعه اسناد پشتیبان طرح تحول بنیادی «هویت» به عنوان موضوع تربیت آمده است تربیت عبارت است از فعالیت سازماندهی شده در جهت شکل گیری و تعالی هویت.
نقاشی ایرانی بیش از آنکه با طبیعت مأنوس و بدان وابسته باشد دلبسته گسترش اندیشه در عالم نامحسوس است. هنرمندان این رشته راویان اسرار نهفته ای هستند که جز با آزادی عمل دامنه گسترده خیال قلم گیریهای ظریف و درخشش رنگها شکل نمی گیرد.
آنچه در بالا مطالعه كرديد بخشي از مقاله «تجلي هويت ايراني اسلامي در نگارگري ايراني» نوشته سيده منصوره رحيم آبادي است كه در فصلنامه رشد آموزش هنر، شماره 33، فروردين 1392 به چاپ رسيده است.

براي بهره گيري از متن كامل اين مقاله بر روي فايل پايين كليك كنيد.

توضيح تصوير: نگاره دو دینار از کتاب مقامات حریری - عربی - بغداد - ۱۲۳۷ میلادی

..........................................................

نظر کاربر: عیسا امیری چولاندیم
پنجشنبه 28 آذر 1392 - 19:41

سلام و سپاس

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
جهت اطلاع از آخرین اخبار و مطالب ثبت‌نام نمائید